Zgodnie z standardami bezpieczeństwa oraz ochrony sieci i użytkowników przed niepożądanym rozsyłaniem spamu oraz ochronę urządzeń użytkowników przed atakami w tym DDoS, dla usług dostępu do internetu świadczonych przez firmę Interka sp.j. blokowane są porty:
- od klienta do internetu: 25/tcp
- z internetu do klienta: 21/tcp, 23/tcp, 25/tcp, 53/tcp/udp, 80/tcp, 123/tcp/udp, 443/tcp, 465/tcp, 587/tcp, 5678/udp, 8080/tcp, 8291/tcp, 8728/tcp, 10001/udp, 54789/tcp
W przypadku gdy posiadają Państwo wdrożone odpowiednie i skuteczne zabezpieczenia przed wymienionymi zagrożeniami na Państwa wniosek i odpowiedzialność istnieje możliwość świadczenia usług bez filtrowania niepożądanego ruchu.
Jeżeli korzystasz z programów pocztowych takich jak Outlook, Mozilla Thunderbird to nie będziesz mógł za pośrednictwem portu 25 wysyłać poczty e-mail. W takim przypadku zmień wartość portu serwera wychodzącego (SMTP) na 587 lub 465 – w przypadku, jeśli chcesz skorzystać z połączenia SSL.
- Jeśli w konfiguracji programu pocztowego jest ustawiony port 25, zmień zmień go na 587.
- Jeśli w konfiguracji programu pocztowego jest już ustawiony port 465, nie są konieczne dodatkowe działania.
Aby upewnić się, że twój program pocztowy jest poprawnie skonfigurowany, zweryfikuj jego ustawienia i nanieś ewentualne zmiany.